bgbg
swoosh



 

Bij AB InBev brouwen wij onze bieren met passie en trots. Wij willen dat er op een verantwoorde manier van onze producten wordt genoten, door personen die de wettelijke minimumleeftijd voor het drinken van alcohol hebben bereikt. We zijn tegen alcoholmisbruik, waaronder rijden onder invloed en alcoholgebruik door minderjarigen.

Uit onderzoek blijkt dat de overgrote meerderheid van de consumenten die ervoor kiezen om alcohol te drinken, dit op een verantwoorde manier doet. Om verantwoord alcoholgebruik verder te stimuleren, ondernemen we bij AB InBev verschillende initiatieven:

  Wettelijke minimumleeftijd

Alcohol kan negatieve gevolgen hebben voor de gezondheid van jongeren, omdat hun lichaam nog niet is volgroeid. Wij ondersteunen de bestaande wettelijke minimumleeftijden voor alcoholconsumptie. Zo passen wij het ‘Geen 18? Geen druppel’-logo in al onze commerciële uitingen toe.

Daarnaast ondersteunen we onderwijs voor bar- en winkelpersoneel, om hen onder andere te helpen bij het controleren of alcoholgebruikers wel aan de minimumleeftijd voldoen.

  Global Smart Drinking Goals

Met onze Global Smart Drinking Goals, die gerealiseerd moeten worden tegen het einde van 2025, verstevigen we onze inzet om onverantwoorde consumptie tegen te gaan. Je leest er hier meer over. 

Commerciële Communicatiecode

​Als wereldwijd toonaangevende brouwer zijn we zeer trots op de productie en marketing van onze bieren. Hoewel de meerderheid van onze consumenten op een verantwoorde manier geniet van onze bieren, wordt alcohol misbruikt door een kleine minderheid.

 

Wij vinden het daarom belangrijk dat onze communicatie- en marketingactiviteiten niet bijdragen aan het misbruik van onze producten en zich bijvoorbeeld niet richten  op mensen onder de wettelijke minimumleeftijd voor het drinken van alcohol. Daarom conformeert AB InBev zich aan zijn communicatie code.

 

Download hier de Commerciële Communicatie Code
 

 


Anheuser-Busch InBev © 2017