Hertog Jan sterkste biermerk van 2014

Breda - 31.10.2014

Hertog Jan wint voor de 4de keer de FNLI merk van het jaar award in de categorie alcoholische dranken.

In 2007, 2009 en 2010 ging de titel ook al naar Hertog Jan. Sinds 2009 nomineerde de consument het merk steevast voor de award.

Harm van Esterik, Directeur AB InBev Nederland;  ‘ We zijn enorm trots dat Hertog Jan deze prijs voor de vierde keer heeft gewonnen. Bij Hertog Jan staan kwaliteit, vakmanschap en liefde voor bier centraal. Jaar na jaar blijkt dat de consument zich hierin herkent en kiest voor een goed glas Hertog Jan. We danken de prijs aan de consumenten  die onze bieren omarmen en de medewerkers die Hertog Jan met passie brouwen en op de markt brengen.’

De Merk van het Jaar awards werden donderdagavond uitgereikt tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. De prijs werd voor de achtste keer uitgereikt en is gebaseerd op een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. Consumenten beoordelen de merken op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.