Poppodium Bibelot kiest voor Jupiler

Jupiler is het nieuwe biermerk van Bibelot in Dordrecht. Het Belgische bier stroomt vanaf 15 november door de tapkranen van het Dordtse poppodium. AB InBev, de brouwerijgroep van Jupiler, en Bibelot hebben hiervoor een meerjarige overeenkomst afgesloten.

Dordrecht - 12.11.2013

David van Wijngaarden, directeur van Bibelot, over de samenwerking: “Jupiler is in korte tijd uitgegroeid tot een populair biermerk in de regio waar ons publiek zich bevindt. Als grootste poppodium van Zuidwest-Nederland associëren we ons daarom graag met het merk. Bij de keuze speelt ook mee dat Jupiler een actieve rol speelt bij festivals en poppodia in het hele land. ”
Kernpodium
Bibelot werd opgericht in 1967 en is hiermee het oudste poppodium van Nederland. Dit voorjaar is Bibelot verhuisd naar het Energiehuis, dat na een ingrijpende innovatie een nieuwe bestemming als cultuurhuis heeft gekregen, met ook een theater, een centrum voor cultuureducatie en het Grand Café Khotinsky.
Het Fonds voor de Podiumkunsten heeft Bibelot dankzij haar goede faciliteiten, akoestiek en programmering erkend podium met A-status. Bibelot biedt een brede programmering van popconcerten, festivals en dansfeesten. De Main Stage in Bibelot biedt plaats aan 800 bezoekers en de Power Stage aan 300 muziekliefhebbers. Ook in de Poplounge, het muziekcafé van Bibelot,  vinden regelmatig live optredens plaats.