Zeeuws- Vlaams festival richt zich nadrukkelijk ook op België

VESTROCK zet met Jupiler in op een grootregionaal publiek

Breda - 15.05.2013

Het Belgische Jupiler is het nieuwe biermerk van het VESTROCK Festival in Hulst, Zeeuws-Vlaanderen. Met de samenwerking wil VESTROCK een publiek bereiken dat verder reikt dan de eigen regio. De vierde editie van het jaarlijkse festival vindt plaats op vrijdag 31 mei en zaterdag 1 juni.

Festivalmanager Gino Baart over de nieuwe samenwerking met Jupiler van brouwerijgroep AB InBev: “Jupiler is het grootste en meest populaire biermerk van België, Zeeland en West-Brabant. We verwachten hiermee extra aantrekkingskracht voor ons festival te creëren. Jupiler speelt een actieve rol op vele festivals in de Benelux, van Rock Werchter tot Dance Valley. Als VESTROCK profiteren we graag van de merkuitstraling en de organisatiekracht van Jupiler.” De VESTROCK mainstage wordt omgedoopt tot Jupiler Stage.

VESTROCK wordt sinds 2010 georganiseerd in Hulst, op slechts 25 minuten van Antwerpen. Het thema van het festival is Mixing Music, Art & Science  en brengt een gevarieerde programmering, van alternatieve indierock tot hiphop en dance.

Op de line-up van VESTROCK 2013 staan 51 acts op 4 podia met aansprekende namen als Black Box Revelation, Goose, De Jeugd van Tegenwoordig, Gers Pardoel, The Partysquad, The Van Jets, Kensington, Hooverphonic (with Orchestra), en de Britse triphopband Kosheen. VESTROCK is het enige festival waar Carice van Houten deze zomer op het podium staat.

Naast muziek is er volop ander vertier, zoals theater en is er aandacht voor kunst. Ook is astronaut André Kuipers van de partij in de VESTROCK UNIVERSITY, het onderwijspodium waarop wetenschappers en vooraanstaande sprekers toffe lezingen en demonstraties geven.

In 2010, 2011 en 2012 werd VESTROCK genomineerd voor een European Festival Award in de categorie ‘Best Small Festival’. VESTROCK staat sinds 2012 in de top 10 van Beste kleinschalige Europese festivals.