De strijd om de Bronzen Stier voor beste team van de derde periode

Zeist - 25.02.2013

Vanavond staan in de Jupiler League 4 wedstrijden op het programma die allen betrekking hebben op de derde periode. Wie maakt kans op de fel begeerde Bronzen Stier en plaatst zich daarmee automatisch voor de Jupiler Play-Offs?

Kansmakers op de derde Bronzen Stier voor beste team zijn De Graafschap en FC Volendam. De Graafschap begint vanavond met de beste kaarten met 14 punten uit 6 wedstrijden. FC Volendam heeft 11 punten uit 5 wedstrijden en kan bij winst vanavond op FC Dordrecht de beslissing in de derde periode een week uitstellen tot 4 maart. MVV Maastricht en Sparta Rotterdam hebben reeds een Bronzen Stier bemachtigd en maken daardoor geen kans op een tweede periodetitel.

Bij puntenverlies van zowel De Graafschap als FC Volendam maken SC Veendam en SC Cambuur theoretisch nog kans om de derde periodetitel te winnen. Vanavond zal de uitslag in Doetinchem doorslaggevend zijn. De wedstrijd tussen De Graafschap en Go Ahead Eagles is vanaf 20.00u live te volgen op Eredivisie Live.

Vrijdag 1 maart zal de vierde periode in de Jupiler League officieel van start gaan. De volgende wedstrijden uit de derde periode zijn afgelast en worden na 1 maart ingehaald:
- 4 maart: SC Cambuur Leeuwarden – SC Veendam (speelronde 22)
- 4 maart: FC Den Bosch – FC Volendam (speelronde 23)
- 11 maart: FC Emmen – SC Cambuur Leeuwarden (speelronde 16, 2e periode)

Datum inhaalwedstrijd nog niet bekend:
- Fortuna Sittard – SC Cambuur Leeuwarden (speelronde 19)
- FC Eindhoven – SC Veendam (speelronde 19)
- FC Emmen – SBV Excelsior (speelronde 19)

Vanaf aanstaande woensdag kan er weer gestemd worden op de beste speler van de derde periode. Wil jij kans maken op een kwartaalabonnement op Voetbal International? Stem dan tussen 27 februari en 5 maart via www.jupilerleague.nl/bronzenstier op de beste speler van de derde periode.