Bierbrouwer AB InBev opent nieuw distributiecentrum in Helmond

Helmond - 21.02.2013

Vandaag is het nieuwe distributiecentrum van AB InBev te Helmond officieel geopend.Dit gebeurde door de Heer Dewulf en Mevrouw Thakker van AB InBev en door de heer Jacobs van de gemeente Helmond.Vanuit bedrijventerrein Zuid-Oost Brabant zal AB InBev haar klanten in de regio zuidoost Nederland gaan bedienen.

Logistiek
Het distributiecentrum bedraagt een bedrijfsruimte van 4200 vierkante meter en tevens een kantoor van 375 vierkante meter. Door de realisatie van dit distributiecentrum verplaatst AB InBev de distributie van een aantal kleinere distributiecentra naar één perceel in Helmond.

Voordelen
AB InBev heeft door zich in Helmond te vestigen, haar nieuwe distributiecentrum in het midden van haar verzorgingsgebied gelokaliseerd. Kleinere distributiecentra die voorheen gevestigd waren in Geldrop, Den Bosch, Blerick en Sittard zijn inmiddels gesloten. Het nieuwe distributiecentrum te Helmond is daarbij de centrale, optimaal vervangende locatie geworden vanwaar leveringen verzorgd worden aan haar klanten in regio zuidoost Nederland.
Guy Dewulf, director Sales Operations BeNeFraLux: “door deze nieuwe vestiging bereiken we een ‘lean’ distributiecentrum met alle kennis en expertise op 1 locatie. De samenwerking met alle partijen is enorm goed geweest, waar wij erg trots op zijn. Het blijkt wederom dat als iedereen vanuit dezelfde visie opereert, ambities versneld dichtbij komen.”