Jupiler nieuwe biersponsor van Dancetour

Grootste dance-event van Nederland ook komend jaar in 12 steden

Breda - 24.01.2013

Dancetour en biermerk Jupiler gaan de komende drie jaar intensief samenwerken om het succesvolle danceconcept verder uit te bouwen. Onder het motto ‘Bringing people together’ is Dancetour in korte tijd uitgegroeid tot het grootste danceplatform van Nederland. In 2013 vinden de evenementen plaats in 12 grote steden, verspreid over heel het land.

Magchiel Koekkoek van BOD Groep, organisator van Dancetour: “Uit onderzoek onder onze bezoekers blijkt dat Jupiler voor hen het favoriete biermerk is. Net als Dancetour richt Jupiler zich nadrukkelijk op vrienden die met elkaar geweldige momenten beleven. Wij kunnen dit bieden, zowel op het festivalterrein als vooraf en na afloop via ons social media netwerk waarmee we meer dan 1,5 miljoen dancefans bereiken.”

Voor AB InBev, brouwer van Jupiler, is de overeenkomst een belangrijke stap om de populariteit van het merk in het hele land te vergroten. Events Manager Frank Etman: “Jupiler is vanuit het Zuiden bezig met een sterke opmars richting Westen, Oosten en Noorden van Nederland. Via Dancetour laten we veel muziekliefhebbers in contact komen met ons biermerk. ”

Landelijke allure
Dancetour is voor het eerst georganiseerd op Koninginnedag 2001 op de Spuiboulevard in Dordrecht onder te toenmalige naam Boulevard of Dance. In 2004 is de naam veranderd in Dancetour, omdat het evenement vanaf dat moment in meerdere steden plaatsvond. In de loop der jaren draaiden populaire DJ’s als Armin van Buuren, Chuckie, Sander van Doorn, Ferry Corsten, Afrojack en Hardwell tijdens de tour. Dancetour organiseert tevens maatschappelijke projecten, waaronder een DJ Knock-Out competitie voor 350 talentvolle DJ’s.

In 2013 vindt Dancetour plaats in Arnhem (31 maart), Dordrecht (30 april), Lelystad (9 mei), Breda (19 mei), Maastricht (26 mei),  Roosendaal (9 juni), Leeuwarden (7 juli), Zwolle (21 juli), Goes (28 juli), Apeldoorn (11 augustus), Tilburg (25 augustus) en Doetinchem (29 augustus).