Ajacied floreert in Jupiler League

Zeist - 14.12.2012

Almere City FC trainer Fred Grim kreeg vanavond de Bronzen Stier voor beste trainer van de tweede periode in de Jupiler League uitgereikt door ex MVV en AZ speler Kenneth Perez. Iliass Bel Hassani (Sparta Rotterdam) en Joey Suk (Go Ahead Eagles) zijn winnaar geworden van respectievelijk de Bronzen Stier voor het beste talent en de beste speler van de tweede periode.

Fred en Kenneth hebben samengewerkt bij Ajax A1. Met Ajax A1 behaalde Fred Grim in het seizoen 2011/2012 de finale van The NextGen Series. Grim werd tweemaal kampioen van Nederland met de A1. In oktober dit jaar maakte Fred de overstap naar Almere City FC. In Almere kan gesproken worden van een waar “Fred Grim” effect. De ploeg van Grim heeft in de tweede periode maar liefst vijftien punten uit zeven wedstrijden weten te halen.

Gouden Stier winnaar Iliass Bel Hassani wordt ook dit seizoen door zijn collega spelers en hoofdtrainers van de Jupiler League gezien als een groot talent. Iliass kreeg de Bronzen Stier uitgereikt door Tinus Bosselaar, Spartaan in hart en nieren. Bosselaar speelde vanaf zijn tiende voor Sparta. Hij maakte al snel naam als talentvol speler. Hij kwam op 17-jarige leeftijd uit voor het Nederlands jeugdelftal en kort daarna voor het Nederlands B-team. Het is uniek dat een speler in twee opeenvolgende seizoenen tot Beste Talent uitgeroepen wordt.

De door Go Ahead Eagles zelf opgeleide Joey Suk krijgt aanstaande zondag in Volendam de Bronzen Stier voor beste speler van de tweede periode uitgereikt. Bijzonder is dat Joey de prijs uitgereikt krijgt door een echte Volendammer.

De Bronzen Stier voor topscorer zal pas bekend worden als alle wedstrijden in de tweede periode ingehaald zijn.

Benieuwd wie dit jaar de Gouden Stieren in de wacht sleept? Op maandag 6 mei 2013 staat de lustrumeditie van de Jupiler League Gouden Stier Uitreiking op de agenda.

Aan het einde van het seizoen en bij alle vier de periodes komen het beste talent, de beste speler, de beste coach, het beste team en de topscorer via de Bronzen en Gouden Stier Verkiezingen in de spotlights te staan.

Ajacied floreert in Jupiler League