bgbg
swoosh

Regio Breda en AB InBev starten bewustwordingsactie in sportkantines

Regio Breda en bierbrouwer wijzen in project ‘Blijf fris, ook na de derde helft’ op de gevaarlijke combinatie alcohol en verkeer

Breda - 30.10.2012

Bierbrouwer AB InBev gaat samen met GGA regio Breda bezoekers van sportkantines bewuster maken van de gevaren van de combinatie alcohol en verkeer. Met het project ‘Blijf fris, ook na de derde helft’ worden teamsporters in Breda en omstreken gewezen op de gevolgen van onverantwoorde alcoholconsumptie. De campagne start op 3 november en de organisatie en uitvoering is in handen van GGA regio Breda.

Via Facebook kunnen sportteams een foto uploaden van hun derde helft. Een bezoek met het hele team aan een thuiswedstrijd van NAC Breda is de hoofdprijs. Deze prijs wordt ter beschikking gesteld door AB InBev in samenwerking met taxibedrijf Peutax. Alle deelnemende sportploegen ontvangen bovendien een teampackage douchegel en 0,0% bier.

Onlangs bleek een landelijke proef speciaal gericht op sportkantines erg succesvol te zijn. In de provincies Friesland, Zeeland, Flevoland, Gelderland en Zuid-Holland hield de politie extra alcoholcontroles bij diverse sportclubs. Dit had een positief effect: het aantal sporters dat nuchter in de auto stapte steeg naar ruim 80%. AB InBev hoopt met de campagne ‘Blijf fris, ook na de derde helft’ ook in Noord-Brabant dergelijke resultaten te boeken. Tijdens de campagne zal de politie in de regio Breda extra controleren op alcoholconsumptie in relatie tot verkeersdeelname.

“Teamsporten als voetbal en hockey staan mede bekend om alcoholconsumptie na de wedstrijd en training. Dit blijkt onder andere uit alcoholcontroles van de Politie Midden en West Brabant,” aldus Annemieke Matthijssen, Corporate Affairs Manager bij AB InBev. “Met deze actie hopen we sporters er bewust van te maken dat een derde helft ook gezellig kan zijn zonder dat er alcohol wordt gedronken als ze nog moeten rijden. Dit zodat er vervolgens minder verkeersongelukken gebeuren als gevolg van alcoholconsumptie.”

Het startschot voor de campagne ‘Blijf fris, ook na de derde helft’ wordt zaterdag 3 november gegeven in de sportkantine van RKVV JEKA in Bavel door Wilbert Willems, wethouder Mobiliteit van de gemeente Breda. De actie zal zes weken lopen. Er wordt in die periode ook een handhavingstraject aan de campagne gekoppeld. Met posters, artikelen in sportbladen, verenigings- en clubbladen, huis-aan-huisbladen en op internet wordt aandacht op de actie gevestigd.

 

 

 

Wilt u op de hoogte blijven van onze persberichten, dan kunt u zich hier inschrijven.

* Verplichte velden

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met

AB InBev Nederland: Kim Vogten, Manager Corporate Affairs (076-5252074).


Anheuser-Busch InBev © 2017