‘Gerard on Tour’ start 29 juni

Proeverijen bij finalisten Vriendenkring Hertog Jan

Arcen - 27.06.2012

Meesterbrouwer Gerard van den Broek gaat een tour maken langs de finalisten van de ‘verkiezing Vriendenkring Hertog Jan-café 2012’. Elke maand is een andere ‘vriend’ aan de beurt. Gerard bijt vrijdag 29 juni het spits af bij café ’t Stulpke in Uden.

Meesterbrouwer Gerard van den Broek maakt het komende jaar een tour langs de finalisten van de verkiezing ‘Vriendenkring Hertog Jan-café 2012’ waarbij Dinee Café De Kempen uit Knegsel de titel van ‘Beste Vriendenkring Hertog Jan-café 2012’ in de wacht sleepte en Café ’t Stulpke in Uden de publieksprijs. Gerard bijt op vrijdagavond 29 juni het spits af bij café ’t Stulpke, waar officieel het eerste fust Hertog Jan Weizener 2012 wordt aangeslagen.

Bierliefhebbers
Met deze tour langs steeds een andere ‘vriend’ wil Hertog Jan de Vriendenkring dichter bij de consument brengen. En wat is er mooier voor gasten dan een ontmoeting met de brouwmeester zelf? Bij alle proeverijen worden bierliefhebbers via Facebook opgeroepen om de proeverij bij te wonen. Zo krijgen de leden van de Vriendenkring de kans om naast vaste bezoekers ook nieuwe gasten kennis te laten maken met hun passie voor Hertog Jan.

Proeverij
Gerard zal bij alle finalisten een proeverij van circa een uur verzorgen voor de gasten van het Vriendenkringlid. Thema en invulling worden bepaald in overleg met de ondernemer. Van iedere proeverij verschijnt na afloop een reportage op www.vriendenkringhertogjan.nl.

Agenda 2012
29 juni
’t Stulpke, Uden
Introductie Hertog Jan Weizener
6 juni
James, Sprang-Capelle
31 aug
De Kempen, Knegsel
28 sept
Waardige Waard, Twello
1 okt
Gouden Carolus, Hilvarenbeek
Introductie Hertog Jan Bockbier
16 nov
Wagenhuis, Nieuw Vossemeer
Proeverij Hertog Jan Bockbier ‘10/’11/’12
21 dec
Z’Onder Zeil, Steenbergen
Introductie Hertog Jan Grand Prestige
Data kunnen gewijzigd worden.