Jupiler komende vijf jaar sponsor Parkpop

Den Haag - 25.06.2012

Bierbrouwer Jupiler is ook de komende vijf jaar hoofdsponsor van het Haagse Parkpop, één van Europa’s grootste gratis popfestivals, dat jaarlijks op de laatste zondag van juni plaatsvindt in het Zuiderpark in Den Haag. Op zondag 24 juni ondertekenden Guus Dutrieux, directeur van Parkpop organisator Ducos Productions, en Frank Etman, events manager van Jupiler, het nieuwe contract.

Guus Dutrieux: “Jupiler is een aansprekend en sterk groeiend merk dat zich steeds nadrukkelijker profileert op muziekfestivals. Met Anheuser-Busch InBev, de brouwer van Jupiler, werken we al vrijwel sinds onze oprichting van 32 jaar geleden samen. Het merk helpt actief mee om Parkpop goed te profileren en is ook zelf prominent aanwezig via de naamgeving van één van de twee hoofdpodia, het Jupiler Stage.”

Ook AB InBev is verheugd over de nieuwe overeenkomst. Frank Etman: “Parkpop past perfect bij Jupiler, met waarden als vriendschap, plezier maken en leuke momenten delen met vrienden. Dat zie je niet alleen in voetbal waarin we bekend zijn door de Jupiler League en diverse clubs, maar ook in de muziekwereld. Zo is Jupiler naast Parkpop tevens sponsor van onder andere Rock Werchter, Bospop, Dance Valley en poppodia als Tivoli, 013 en Effenaar.”

Wim Noordzij, die deze sponsoring begeleidde voor Ducos Productions, is vooral tevreden over de loyaliteit van AB InBev: “mede dankzij de inspanningen van Jupiler kunnen we de continuïteit van Parkpop waarborgen. De wijze waarop het merk zijn marketing inzet voor muziek en Parkpop in het bijzonder is heel sterk en prijzenswaardig.”

Jupiler komende vijf jaar sponsor Parkpop