EERSTE VROUWELIJKE GOUDEN STIEREN WINNARES JUPILER LEAGUE

Na een spannend seizoen zijn de Gouden Stieren vandaag uitgereikt.

Noordwijk - 03.05.2012

De Gouden Stieren in de Jupiler League van het seizoen 2011/2012 zijn vandaag na een spannende race uitgereikt. Zeer verrassend dit jaar was de nieuwe Gouden Stier voor de vrijwilliger van het jaar.

De nieuwe Gouden Stier in de Jupiler League werd dit jaar vergeven aan Ria Kramer (FC Volendam), Vrijwilligster van het Jupiler League voetbalseizoen 2011-2012. Deze Gouden Stier werd uitgereikt door Z.K.H. Pieter-Christiaan van Oranje.

De Titel “Beste Talent” is gewonnen door Iliass Bel Hassani van Sparta Rotterdam. De Gouden Stier kreeg hij overhandigd door Marc van Hintum, oud speler Nederlands Elftal.
De Gouden Stier voor “Topscorer” – met een score van 20 goals - werd uitgereikt door Stanley Menzo aan zijn oude teamgenoot Jack Tuyp.
Arne Slot mocht de titel van “Beste Speler” in ontvangst nemen, welke hem werd uitgereikt door Henk Timmer.
“Beste Trainer” is dit jaar, na een zeer succesvol seizoen bij FC Zwolle, uitgereikt aan Art Langeler. Deze prijs mocht hij in ontvangst nemen door de winnaar van vorig seizoen, Ruud Brood.

De uitreiking van de Gouden Stieren is inmiddels een toonaangevend evenement geworden waarmee de beste sportieve prestaties in de Jupiler League worden beloond. Vandaag vond de vierde editie van deze feestelijke en verrassende uitreiking plaats in Beachclub O, te Noordwijk.

De Gouden Stieren zijn uitgereikt door voetbalvedettes die na hun carrière in de Jupiler League doorgroeiden naar de top. Er is ook nog een Gouden Stier te verdienen voor de clubs uit de Jupiler League die deelnemen aan de Jupiler Play-Offs. Als een club uit de Jupiler League promoveert wordt hiervoor ook een Gouden Stier uitgereikt. De eerste ronde in de Jupiler Play-Offs is gestart op dinsdag 1 mei. Ook dit jaar zijn alle wedstrijden in de Jupiler Play-Offs live te zien op Eredivisie Live.

“We hebben ervaren dat we met de uitreiking van de Gouden Stieren de Jupiler League extra aantrekkelijk en spannend maken voor clubs, spelers, trainers en publiek”, aldus directeur Patrick Brand van de Coöperatie Eerste Divisie. “Met de Gouden Stieren hebben we vandaag diegenen onderscheiden die over het gehele seizoen de beste prestaties hebben neergezet. De stier staat symbool voor kracht, sportiviteit, competitiviteit en passie in het voetbal. Het zijn de eigenschappen die een speler moet hebben om hogerop te komen.”

De verkiezing van de Gouden Stieren werd gerealiseerd in samenwerking met hoofdsponsor en naamgever Jupiler, Infostrada Sports Group, SVP Sfeerbeheer en Beachclub O. De jurering werd gedaan door de trainers en aanvoerders van de 18 clubs uit de Jupiler League. Zij hebben ook de winnaars van de Bronzen Stieren bepaald, wat de winst van de Bronzen en Gouden Stier extra waardevol maakt voor de spelers en trainers. Daarnaast hebben de fans ook de mogelijkheid gehad om te stemmen op de Beste Speler van het seizoen. De vrijwilliger van het jaar werd door de vakkundige jury van Stichting Meer dan Voetbal (o.a. bestaand uit Jet Bussemaker en Giovanni van Bronckhorst) gekozen.

EERSTE VROUWELIJKE GOUDEN STIEREN WINNARES JUPILER LEAGUE