Leffe Lentebier, geraffineerd en licht fruitig

Breda - 21.03.2012

Wat is er aangenamer dan de eerste lentedagen in te luiden met een bier met een typische unieke lentesmaak? Leffe dacht er net zo over en verrast opnieuw alle bierliefhebbers met een innovatie die tegelijk verfrissend en karaktervol is: Leffe Lentebier. Leffe Lentebier is herkenbaar aan zijn fruitige smaak, met een delicaat parfum, gekruid met kruidnagel en vanille, in combinatie met een vleugje caramel. Het bier heeft een licht zoete doch bittere smaak. Leffe Lentebier heeft een alcoholpercentage van 6,6% en is oranjerood van kleur.

Dit bier wordt gebrouwen met respect voor de eeuwenoude traditie van de Abdij van Leffe. Leffe Lentebier heeft een fruitige en geraffineerde smaak. Dit authentieke seizoensbier wordt slechts in een beperkte hoeveelheid gebrouwen en zal jaarlijks op de markt komen om de terugkeer van de mooie lentedagen in te luiden.

Het is een bier met een lichte en elegante smaak en de volheid aan smaken herinnert eraan dat het gaat om een abdijbier dat gebrouwen wordt volgende de traditie.

Leffe Lentebier is beschikbaar van maart tot juni 2012 in de horeca en supermarkten en wordt verkocht in een verpakking van 6 x 30 cl flesjes. De aanbevolen verkoopprijs is € 6,99.