Vriendenkring Hertog Jan 2012: de finalisten zijn bekend!

Arcen - 14.03.2012

De tien finalisten voor de verkiezing Vriendenkring Hertog Jan-café 2012 zijn bekend. De genomineerden voor de titel zijn geselecteerd op basis van een publieksstemming, een mystery visit en hun Hertog Jan speciaalbierverkopen.

De tien finalisten op alfabetische volgorde zijn:

De Kempen
De Prinsenhof
Gouden Carolus
Hertog Jan Proeverij
Het Wagenhuis
James
Nostalgie Eten & Drinken
't Stulpke
Waardige Waard
Z'onder Zeil

Vakjury op pad
Vanaf vandaag gaat een onafhankelijke vakjury de tien finalisten anoniem bezoeken en beoordelen op gastvrijheid, service, bierbehandeling, hygiëne en ambiance. Vervolgens bepalen zij wie zich de opvolger mag noemen van de winnaar in 2011, grand café In den Grooten Slock in Amersfoort.

Publiekswinnaar café ‘t Stulpke
Inmiddels is ook de winnaar van de publieksprijs bekend: café ’t Stulpke in Uden. Met maar liefst 1265 stemmen is Café 't Stulpke in Uden bovenaan geëindigd. Het publiek kon via Internet en sms vier weken lang stemmen op hun favoriete Vriendenkring Hertog Jan-café.

Bekendmaking
De winnaar en de nummers 2 en 3 worden bekend gemaakt tijdens de Vriendenkringdag op 3 april a.s. in Breda. De winnaar ontvangt naast de titel ook een rol in de nieuwe campagne van Hertog Jan én een bierproeverij voor alle medewerkers, verzorgd door meesterbrouwer Gerard van den Broek. De nummers 2 en 3 mogen de brouwer ook in hun bedrijf ontvangen voor een proeverij. Ook wordt tijdens deze dag de publieksprijs uitgereikt.

Over de Vriendenkring
De Vriendenkring Hertog Jan is in november 2006 opgericht om de brouwer, horecaondernemers en bierliefhebbers samen te brengen om hun gezamenlijke passie voor bier te delen en op optimale wijze te genieten van Hertog Jan. Brouwmeester Gerard van den Broek: “De bijzondere sfeer en passie voor bier die de liefhebber kent van onze brouwerij in Arcen brengen we ook over naar de horecazaken van onze leden van de Vriendenkring, zodat de horecagast daar van dezelfde beleving kan genieten. Bijvoorbeeld via het Hertog Jan tapritueel, waarbij de gast zijn glas pils perfect krijgt geserveerd.”

Over de Vriendenkringdag
De Vriendenkringdag Hertog Jan is de jaarlijkse inspiratiedag voor de circa 220 bij de Vriendenkring aangesloten horecazaken. Dat zijn geselecteerde cafés, eetcafés en proeflokalen, die kwaliteit, gastvrijheid, bierbehandeling en de passie voor Hertog Jan zeer hoog in het vaandel dragen.

Over Hertog Jan
Hertog Jan is niet meer weg te denken uit de Nederlandse biercultuur met zijn pilsener en ruime assortiment speciaalbieren, zoals Hertog Jan Karakter, Weizener en Grand Prestige. Hertog Jan is onderdeel van ’s werelds leidende brouwerijgroep Anheuser-Busch InBev, in Nederland ook verantwoordelijk voor merken als Jupiler, Dommelsch, Leffe, Hoegaarden en Beck’s. Zie voor meer informatie: www.hertogjan.nl

Merken

Hertog Jan