Jupiler voor de tweede keer op rij aan kop in populariteitsbarometer

Breda - 24.01.2012

Het merk Jupiler, van AB InBev, gaat er voor de tweede jaar op rij met de hoofdprijs vandoor in de jaarlijkse Brand Momentum van Euro RSCG Nederland. Dit is een barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland. Ook AB InBev’s merk Hertog Jan laat goede vertrouwensscores zien.

Netto Momentum

Onder consumenten weet Jupiler de hoogste nettomomentum-score (13,6 procent) te behalen. Deze score staat voor de actuele kracht van een merk, althans in de perceptie van de respondenten. De respondenten werden hiervoor geconfronteerd met een groot aantal merken waarbij per merk onderzocht werd of dit in hun ogen ‘terrein gewonnen’ of ‘terrein verloren’ heeft.

Bij de zogeheten proconsumers moet Jupiler met een score van 13,4 procent enkel Hertog Jan, een ander merk van AB InBev, voor zich dulden. Hertog Jan scoorde hier 14,1 procent en lijkt zich hiermee te mogen voorbereiden op nog meer liefhebbers. De benaming ‘proconsumers’ staat voor een groep van sterk vooroplopende en beïnvloedende consumenten en prosumers. Prosumer-scores hebben volgens Brand Momentum een voorspellende waarde voor de gewone consument.

Jupiler

Jupiler is het meest geschonken bier in België, maar is inmiddels het snelst groeiende biermerk in Nederland. In korte tijd heeft het een sterke positie verworven in de sport- en muziekwereld. Consumenten waarderen Jupiler zowel vanwege de smaak als de Belgische afkomst, het aparte flesje en het stoere ribbelglas.

Jupiler staat voor een aparte levenswijze, doorspekt met vriendschap, avontuur en lol. Zij die actief en avontuurlijk zijn ingesteld hebben Jupiler al ontdekt. Zij die houden van een gezellige avond met vrienden, genietend van een goed glas pils, weten wat ze willen: Jupiler. Ook in de sportwereld is Jupiler duidelijk aanwezig. Steeds meer sportclubs kiezen voor Jupiler. Ook de Jupiler League heeft in Nederland zijn plek veroverd.

Jupiler heeft nu ook een eigen Nederlandse website: www.jupiler.nl