AB InBev heeft voedsel verzameld en gedoneerd voor de Voedselbank Breda

Breda - 14.12.2011

AB InBev heeft vanaf 5 december tot en met maandag 12 december in Breda een inzamelingsactie gehouden voor de Voedselbank Breda. De inzameling maakt deel uit van de droom om “het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld” te worden en is onderdeel van het “Better World” programma.

Vanaf maandag 5 december tot en met maandag 12 december konden werknemers van AB InBev voedsel doneren voor de Voedselbank Breda. Door het inzamelen van voedsel heeft AB InBev een bijdrage kunnen leveren aan het goede werk van de Voedselbank.

Jaarlijks leven er in de gemeente Breda meer dan 1.200 mensen die ernstige behoefte hebben aan concrete hulp in de vorm van levensmiddelen. Zij zijn hiervoor helaas iedere week afhankelijk van derden. De Voedselbank helpt deze mensen door elke vrijdag levensmiddel pakketten te distribueren.

De ingezamelde goederen werden op 13 december door AB InBev aangeboden aan de Voedselbank Breda. Het ging hierbij voornamelijk om eerste levensbehoeften. Met de kerstgedachte in het achterhoofd werd er ook gevraagd iets feestelijks te doneren. Kerst is ten slotte de tijd van het jaar waarop iedereen mag genieten van iets extra’s.

Naast het doneren van voedsel heeft AB InBev een bedrag van € 1.000,- geschonken, waar de Voedselbank onder andere noodzakelijk onderhoud van kan verrichten. Henk van Elewout van de Voedselbank Breda: “Wij zijn enorm dankbaar voor de donatie van al het voedsel, daar draait het tenslotte om bij de Voedselbank. Onze vrijwilligers zullen alles netjes verdelen om vervolgens uit te delen en de deelnemers te verblijden. Het geld is daarnaast erg welkom, bijvoorbeeld voor onderhoud aan onze koelcel en verwarming.”

Annemieke Matthijssen, Corporate Affairs Manager Nederland: “Met het doneren van voedsel hopen wij dat AB InBev net iets extra’s kan geven aan diegene die het hard nodig hebben. Iedereen verdient onbezorgde feestdagen. Wij weten zeker dat de vrijwilligers van de Voedselbank, die ongelooflijk goed werk verrichten, iets nuttigs met het bedrag kunnen doen.

Over AB InBev

InBev Nederland is onderdeel van Anheuser-Busch InBev, ’s werelds leidinggevende bierbrouwer. InBev voert in Nederland bekende biermerken zoals Jupiler, Hertog Jan, Dommelsch, Hoegaarden, Leffe en Beck’s. Zie voor meer informatie: www.ab-inbev.nl

AB InBev heeft voedsel verzameld en gedoneerd voor de Voedselbank Breda