Pickle Factory het nieuwe bureau van Hertog Jan

Amsterdam - 01.12.2011

Pickle Factory heeft het strategische account van Hertog verworven. Na een succesvolle social media campagne ontwikkelde Pickle Factory een campagnestrategie waarin liefde voor bier centraal staat en won daarmee het account. Vanaf begin 2012 zullen de eerste nieuwe uitingen te zien zijn, waaronder in elk geval een social media platform, nieuwe TV commercials, online advertising en POS materiaal.

“Hertog Jan is een van de weinige merken waar de focus op het bier zelf ligt. Het merk is net zo authentiek als het product. Er zit een diepe liefde bij de brouwers die Hertog Jan elke dag weer brouwen. Tijdens De Proeverij campagne ondervonden we dat die liefde van twee kanten komt, want ook de mensen die Hertog Jan drinken zijn zeer gepassioneerd over hun bier. Ideaal voor een interactieve campagnestrategie.” vertelt Krijn Smits, creatief directeur van Pickle Factory.

Eerder dit jaar ontwikkelde Pickle Factory de social media campagne De Proeverij voor Hertog Jan. Nederlandse bierliefhebbers werden uitgenodigd een nieuw speciaalbier in geselecteerde cafés te proeven en te kiezen. Inmiddels is het door de liefhebbers gekozen nieuwe speciaalbier gelanceerd en draagt het de door de community bedachte naam ‘Hertog Jan Oerblond’.

Pickle Factory

Pickle Factory ontwikkelt concepten en campagnes. Voor onder andere Hertog Jan, ANWB, ONVZ, PON en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport werkt Pickle Factory aan concepten die middelenvrij zijn en aan (online) campagnes die impact maken. Pickle Factory is opgericht in 2009 en maakt met internetbureau the people’s valley, e-mail marketingbureau Veritate en mobile app studio mobtzu onderdeel uit van the valley.

Hertog Jan

De bijzondere bieren van Hertog Jan worden gebrouwen in de authentieke Hertog Jan brouwerij in Arcen, die jaarlijks ruim 40.000 bezoekers trekt. Hertog Jan is niet meer weg te denken uit de Nederlandse biercultuur met zijn premium pilsener en ruime assortiment speciaalbieren, zoals Hertog Jan Karakter en Grand Prestige. Hertog Jan is onderdeel van ’s werelds leidende brouwerijgroep Anheuser-Busch InBev, in Nederland ook verantwoordelijk voor merken als Dommelsch, Jupiler, Leffe, Hoegaarden en Beck’s. Zie voor meer informatie: http://www.hertogjan.nl/