FC Zwolle trekt aan het langste eind

Zeist - 30.09.2011

Door het verlies van FC Eindhoven in Maastricht en de winst van FC Zwolle op Telstar weet FC Zwolle in de laatste wedstrijd van de periode de koppositie van FC Eindhoven over te nemen. Met het behalen van de allereerste periodetitel wint FC Zwolle ook de allereerste Bronzen Stier van het seizoen.

Met het winnen van de Bronzen Stier voor het Beste Team in de eerste periode plaatst FC Zwolle zich automatisch voor de Jupiler Play-Offs 2012 waarin ze strijden om promotie naar de Eredivisie.

Tijdens speelronde 9 zullen de winnaars van de Bronzen Stieren voor beste speler, beste trainer en beste talent bekend gemaakt en officieel uitgereikt worden.

Jij bepaalt samen met de trainers en aanvoerders uit de Jupiler League de 'Beste Speler' van de eerste periode in seizoen 2011/2012. Breng jouw stem uit via www.jupilerleague.nl/bronzenstier en maak kans op een kwartaalabonnement voor Voetbal International. Je kunt stemmen vanaf 1 oktober tot 5 oktober.

De hoofdtrainers en aanvoerders hebben al een selectie gemaakt van alle spelers in de Jupiler League en hebben gezamenlijk vijf spelers genomineerd voor de bronzen stier in de categorie beste speler.

De genomineerde spelers zijn: Rob van Boekel (FC Eindhoven), Anco Jansen (SC Veendam), Theo Lucius (FC Eindhoven), Kevin Brands (SC Telstar) en Jack Tuyp (FC Volendam).
Per periode in de Jupiler League wordt aan het beste team, de beste speler, de beste trainer, de topscorer én het beste talent de bronzen stier uitgereikt.

Aan het einde van het seizoen wordt er in elke categorie één winnaar gekozen die de Gouden Stier wint. Met Dries Mertens als allereerste winnaar van de Gouden Stier voor beste talent is de gouden stier dé ultieme hoofdprijs aan het einde van het seizoen. Het is dit jaar het vierde seizoen dat deze prijzen vergeven worden.

Aan het einde van het seizoen en bij alle vier de periodes komen het beste talent, de beste speler, de beste coach, het beste team en de topscorer via de Bronzen en Gouden Stier Verkiezingen in de spotlights te staan.

Voor meer informatie omtrent de Bronzen en Gouden Stieren, kijk op: www.jupilerleague.nl/goudenstier.php

pdf PDF FC Zwolle