AB INBEV VERLEENT LICENTIE AAN STICHTING

Breda - 28.09.2011

AB InBev heeft afgelopen vrijdag aan de Stichting Erfgoed Bierbrouwerij De Drie Hoefijzers een recht van licentie op het gebruik van het merk “Drie Hoefijzers” verleend voor het bewaren en bewaken van het erfgoed van de voormalige Drie Hoefijzersbrouwerij. Hierbij valt onder meer te denken aan het gebruik van het merk als naam voor de Stichting, voor de inrichting van een Brouwerskamer in de voormalige Drie Hoefijzers brouwerij of op een andere passende locatie in de gemeente Breda.

De Stichting Erfgoed Bierbrouwerij De Drie Hoefijzers zet zich in voor de bevordering van de belangstelling voor en instandhouding van de cultuurhistorische monumenten en waarden van Bierbrouwerij De Drie Hoefijzers. AB InBev ondersteunt de initiatieven van de Stichting en is verheugd met de inzet van de Stichting. Naast het gebruik van het merk heeft AB InBev enkele goederen van de bierbrouwerij in bruikleen gegeven en een initiële donatie toegezegd.

Commercieel directeur Remco Boerefijn: “ik vind het zeer positief voor het merk De Drie Hoefijzers maar ook voor de stad Breda dat de Stichting zorgdraagt voor de instandhouding van de rijke erfgoed van de brouwerij. De Bierbrouwerij De Drie Hoefijzers is iets unieks waar Bredanaars trots op kunnen zijn.”

De Stichting bestaat uit - Jan Laurijssen (voorzitter, oud hoofd Public Relations), Henk Ribbers (secretaris), Gé de Rooij, Els Kruithof, Annemieke Matthijssen (algemeen bestuursleden) en Ronald Panis (penningmeester).

“Door deze samenwerking, waar een donatie onderdeel van is, kunnen wij de Brouwerskamer, een multifunctionele ruimte, die in principe onderdeel zal zijn van een mogelijk horecabedrijf in het Oude Brouwhuis, realiseren”, aldus Jan Laurijssen.

Over AB InBev

InBev Nederland is onderdeel van de brouwerijgroep Anheuser-Busch InBev. AB InBev is ‘s werelds grootste bierbrouwer met merken als Budweiser, Stella Artois en Beck’s. Het Nederlandse hoofdkantoor van AB InBev is gevestigd in Breda. AB InBev brengt in Nederland onder andere de biermerken Jupiler, Hertog Jan, Dommelsch, Hoegaarden en Leffe op de markt. Zie voor meer informatie: www.ab-inbev.nl

AB INBEV VERLEENT LICENTIE AAN STICHTING