bgbg
swoosh

Persberichten

Gevonden resultaten

Leuven - 09.12.2015

AB InBev lanceert Global Smart Drinking Goals: consumenten worden aangespoord om steeds verstandige consumptiekeuzes te maken

De leider in de biermarkt wil alcoholmisbruik tegen eind 2025 terugdringen door: - meerjarige pilots te introduceren in verschillende steden wereldwijd om het schadelijk gebruik van alcohol met 10% te verminderen - 1 miljard USD te investeren in sociale marketing campagnes & gerelateerde programma’s - ervoor te zorgen dat minstens 20% van ons globale volume bestaat uit niet- of laagalcoholhoudende producten - een informatielabel op alle producten te plaatsen om de kennis rond alcohol en gezondheid te doen toenemen.

Breda - 31.10.2014

Hertog Jan sterkste biermerk van 2014

Hertog Jan wint voor de 4de keer de FNLI merk van het jaar award in de categorie alcoholische dranken.

Breda - 19.09.2014

AB InBev focust tijdens vijfde Be(er) Responsible Day op trainen horecapersoneel in verantwoord serveren.

Brouwer besteedt wereldwijd aandacht aan bewustwording rondom verantwoorde alcoholconsumptie

AB InBev viert vandaag wereldwijd voor de vijfde keer Be(er) Responsible Day, de dag waarop ’s werelds grootste brouwer extra aandacht vraagt voor verantwoorde alcoholconsumptie. In Nederland heeft AB InBev de afgelopen dagen bijvoorbeeld in diverse steden trainingen in verantwoord serveren gegeven aan horecapersoneel.

Breda - 09.09.2014

Jupiler stimuleert concertbezoek met poppodia app

Om het bezoek aan poppodium concerten te stimuleren introduceert Jupiler de Poppodia Planner. Deze app bevat de actuele concertagenda’s van de Nederlandse poppodia en geeft je tips voor optredens van jouw favoriete artiesten en bands. De app draait op iOS en is gelinkt aan Facebook en iTunes voor selectie van je persoonlijke muziekvoorkeur.

Arcen - 07.07.2014

Nieuwe Nationale Bierbank geïnspireerd door Hertog Jan Grand Prestige

De Nationale Bierbank in Fort bij Spijkerboor in Amsterdam die op 25 juni haar deuren opende borduurt voort op een unieke vondst door Gerard van den Broek van de Hertog Jan Bierbrouwerij in het Limburgse Arcen. Jaren na de overstroming van de Maas in 1995 ontdekte de meesterbrouwer dat onder de modder gevonden flessen Hertog Jan Grand Prestige een unieke portachtige smaakontwikkeling toonden.

Breda - 06.06.2014

AB InBev kondigt aan haar CO2-uitstoot in logistieke activiteiten wereldwijd met 15% te verminderen.

Model hiervoor staat het Lean & Green programma dat binnen het bedrijf voor het eerst in Nederland en België werd toegepast.

Breda - AB InBev vierde 5 juni voor het zesde jaar op rij wereldwijd Wereld Milieu Dag, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties. Vanuit haar engagement om het Beste Bierbedrijf te zijn dat Mensen samenbrengt voor een Betere Wereld, kondigde AB InBev aan dat het een nieuwe wereldwijde milieudoelstelling zal nastreven, nl. een daling van de CO2-uitstoot in de logistieke activiteiten met 15% tegen eind 2017.

Arcen - 15.05.2014

Gouden medaille voor Hertog Jan Grand Prestige op de World Beer Cup.

Trots en blijdschap overheersen op de Hertog Jan brouwerij in Arcen. Tijdens de World Beer Cup 2014 heeft Hertog Jan Grand Prestige de gouden medaille gewonnen in de categorie Belgian-style Dark Strong Ale. Afgelopen week ontving een afvaardiging van de brouwerij de prijs bij de uitreiking van de Europese Awards in Keulen.

Breda - 18.04.2014

Dancetour werkt samen met Jupiler om festival voor alle leeftijden toegankelijk te houden en verantwoorde alcoholconsumptie onder de aandacht te brengen.

Gratis rondreizend dancefeest start zondag in Arnhem

Dankzij een speciaal ontwikkeld polsbandje blijft het gratis festival Dancetour voor alle leeftijden toegankelijk. Het polsbandje is in nauwe samenwerking met Jupiler ontwikkeld en wordt alleen verstrekt aan bezoekers boven de achttien jaar. Jongeren zonder polsbandje kunnen geen alcohol bestellen aan de bar op het festivalterrein. De burgemeester van Arnhem, waar zondag de eerste editie van Dancetour plaatsvindt, is enthousiast over het initiatief.

Breda - 16.04.2014

Official Sponsor Jupiler start Jup Holland Jup campagne voor FIFA World Cup 2014

Als Official Sponsor van FIFA World Cup Brazil 2014 lanceert Jupiler de campagne Jup Holland Jup. Centraal hierbij staat het Jup Holland Jup supportershirt dat vanaf medio mei verkrijgbaar is bij aankoop van een Jupiler krat en via een kraskaartenactie bij een groot aantal Jupiler horecazaken. Van het shirt zijn drie varianten beschikbaar: oranje, wit en zwart.

Breda - 24.02.2014

AB InBev, CHEP & JCL combineren groene krachten via shared warehousing

Nieuwe duurzaamheidsinitiatieven waaronder samenwerking met CHEP & JCL dragen bij aan verdere reductie van de CO2-uitstoot van AB InBev

Bierbedrijf AB InBev, brouwer van onder andere Hertog Jan, Jupiler, Dommelsch, Hoegaarden en Leffe, heeft een samenwerking opgestart met JCL (AB InBev outsourcing partner warehousing in NL) & CHEP om een algemene CO2 reductie te realiseren.

Dordrecht - 27.11.2013

Ook komende vijf jaar Jupiler bij FC Dordrecht

Dordrecht - 12.11.2013

Poppodium Bibelot kiest voor Jupiler

Jupiler is het nieuwe biermerk van Bibelot in Dordrecht. Het Belgische bier stroomt vanaf 15 november door de tapkranen van het Dordtse poppodium. AB InBev, de brouwerijgroep van Jupiler, en Bibelot hebben hiervoor een meerjarige overeenkomst afgesloten.

Jupiler is het nieuwe biermerk van Bibelot in Dordrecht. Het Belgische bier stroomt vanaf 15 november door de tapkranen van het Dordtse poppodium. AB InBev, de brouwerijgroep van Jupiler, en Bibelot hebben hiervoor een meerjarige overeenkomst afgesloten.

Volkel - 26.09.2013

Jupiler blijft sponsor van Festyland

FestyLand en Jupiler hebben een nieuwe driejarige overeenkomst voor biersponsoring gesloten. AB InBev, de brouwerijgroep waar Jupiler deel van uitmaakt, is al vanaf de start in 2007 partner van het festival. FestyLand vindt dit jaar plaats in het weekend van 11 tot en met 13 oktober op Landgoed Hendrickx in Volkel.

Breda - 20.09.2013

AB InBev zet tijdens vierde Be(er) Responsible Day in op bewustwording alcohol-verkopende partijen

Online Training Verantwoord Serveren moet verkopend personeel helpen om tijdens het werk bewust te zijn van verantwoord alcoholgebruik van klanten.

AB InBev viert wereldwijd voor de vierde maal de Global Be(er) Responsible Day. Op diverse locaties en via verschillende manieren worden medewerkers en consumenten bewust gemaakt van verantwoorde alcoholconsumptie. Zo wordt vandaag de online Training Verantwoord Serveren gelanceerd, waarmee alcohol verkopend personeel op een eenvoudige manier bewuster kan omgaan met het verantwoord serveren van alcohol.

Eindhoven - 02.09.2013

FC Eindhoven en Jupiler gaan nieuwe vijfjarige overeenkomst aan

FC Eindhoven en het Belgische biermerk Jupiler hebben hun samenwerking met vijf jaar verlengd. Centraal onderdeel van de overeenkomst is de naamgeving als Jupiler Lounge van de businessruimte in het Jan Louwers stadion. FC Eindhoven zet ook de komende jaren sterk in op het uitbouwen van het business netwerk in de regio.

Nederland - 03.08.2013

Jupiler nieuwe biermerk van Sparta Rotterdam

Met ingang van het nieuwe voetbalseizoen is het Belgische Jupiler het nieuwe biermerk van Sparta Rotterdam. Op zaterdag 3 augustus zal bij de wedstrijd Sparta Rotterdam – Jong PSV voor het eerst Jupiler door de tapkranen van Het Kasteel in de Rotterdamse wijk Spangen stromen. Sparta Rotterdam en Jupiler zijn een sponsorovereenkomst voor vijf jaar aangegaan.

Nederland - 01.08.2013

Jupiler League continueert Pro Supporter programma voor positief fangedrag

De Coöperatie Eerste Divisie (CED), de Jupiler League clubs en hoofdsponsor gaan zich ook komend seizoen via het Pro Supporter programma actief inzetten voor positief supportersgedrag. Pro Supporter is in het leven geroepen om een bijdrage te leveren aan een optimale fanbeleving en aan verantwoorde alcoholconsumptie. Het project gaat dit seizoen haar derde jaar in.

Breda - 19.07.2013

Brouwers en biertapperijen in Nederland starten campagne ‘Stop Bierbelasting.nl’

Accijns op bier kost samenleving meer dan het de schatkist oplevert

De brouwers en biertapperijen in Nederland roepen de voortdurende bieraccijnsverhogingen in ons land een halt toe. Uit recent onderzoek van Regioplan naar de omvang van grensoverschrijdende bieraankopen veroorzaakt door bieraccijnsverschillen, blijkt dat de 10% accijnsverhoging per 1 januari 2013, de samenleving meer geld kost dan het de schatkist oplevert. Daarom starten de brouwers en biertapperijen vandaag de campagne ‘Stop Bierbelasting.nl’.

Breda/Rotterdam - 20.06.2013

Jupiler ook komende vijf jaar biersponsor van Excelsior

Jupiler & Excelsior

Excelsior en Jupiler hebben een nieuwe overeenkomst afgesloten, waardoor het Belgische bier tot en met het seizoen 2017-2018 als biersponsor aan de club verbonden zal zijn.

Breda - 19.06.2013

Jupiler ook komende drie jaar biermerk van Dance Valley en Dutch Valley

Jupiler & UDC

AB InBev en UDC zijn een nieuwe samenwerking van drie jaar aangegaan voor het schenken van Jupiler bier. UDC is één van de grootste festivalorganisaties van Nederland met de evenementen Dance Valley, Dutch Valley, Ground Zero, Beatloverz en Go Après-Ski. Jaarlijks trekken de festivals in totaal ruim 100.000 bezoekers.

Amsterdam - 06.06.2013

Jupiler nieuwe biermerk van Melkweg

In het Amsterdamse poppodium Melkweg stroomt vanaf deze maand Jupiler door de tapkranen. Dit wordt op 13 juni gevierd met een vertoning van de muziekdocumentaire ‘The Sound of Belgium’ en aansluitend de clubnacht Cable. Het is voor het eerst in haar 43-jarige geschiedenis dat Melkweg een Belgisch bier als hoofdmerk heeft.

BREDA - 05.06.2013

AB INBEV MAAKT NIEUWE DOELSTELLINGEN DUURZAAMHEID BEKEND

Bierbedrijf AB InBev wil de komende vijf jaar onder andere het waterverbruik, energiegebruik en de uitstoot van broeikasgassen flink reduceren

Het terugdringen van waterverbruik tijdens het productieproces met 135 miljoen hectoliter, 100.000 ton minder verpakkingsmateriaal gebruiken en het energieverbruik verminderen met 10%. Dit zijn enkele van de wereldwijde doelen die bierbrouwer AB InBev zichzelf heeft gesteld voor de komende vijf jaar.

Tilburg - 31.05.2013

Poppodium 013 stapt over op Jupiler

Grote zaal omgedoopt tot Jupiler zaal

Vanaf zaterdag 1 juni vloeit het Belgische Jupiler bier door de tapkranen van het Tilburgse Poppodium 013. Tegelijkertijd krijgt de grote zaal een nieuwe naam: de Jupiler Zaal. Met een capaciteit van 2.200 bezoekers is dit de grootste zaal in het Nederlandse clubcircuit.

Eindhoven - 27.05.2013

Voortaan Jupiler op tap in de Effenaar

Het Belgische Jupiler is het nieuwe biermerk van de Effenaar. Tijdens het concert van de legendarische countryrockzanger Steve Earle, op dinsdag 28 mei, zal voor het eerst Jupiler door de tapkranen van het Eindhovense poppodium stromen.

Breda - 24.05.2013

JUPILER EN ROCK AND RUN SLAAN HANDEN INEEN VOOR WATERBESPARING

Bierbedrijf AB InBev roept deelnemers en toeschouwers op om in de week voorafgaand aan de loop hun baard te laten staan voor het goede doel

Jupiler, onderdeel van AB InBev, en Rock and Run slaan de handen ineen voor waterbesparing. Voorafgaand aan het hardloop- en muziekevenement, dat op 2 juni plaatsvindt in Amsterdam, roept AB InBev mannelijke deelnemers en toeschouwers op om een week lang hun baard te laten staan. Volgens AB InBev kan er op die manier maar liefst één miljoen liter water worden bespaard.

Breda - 17.05.2013

Personaliseer een fles Hertog Jan Grand Prestige voor Vaderdag.

Op 16 juni is het Vaderdag en met Hertog Jan kun je dit jaar weer een hoogstpersoonlijk Vaderdagcadeau geven. Schenk hem een fles Grand Prestige (75cl) inclusief certificaat en brouwerijbezoek voor 2 personen. Grand Prestige is een bier dat na rijping aan smaak wint – een speciaal biergeschenk voor ervaren bierliefhebbers.

Breda - 15.05.2013

Zeeuws- Vlaams festival richt zich nadrukkelijk ook op België

VESTROCK zet met Jupiler in op een grootregionaal publiek

Het Belgische Jupiler is het nieuwe biermerk van het VESTROCK Festival in Hulst, Zeeuws-Vlaanderen. Met de samenwerking wil VESTROCK een publiek bereiken dat verder reikt dan de eigen regio. De vierde editie van het jaarlijkse festival vindt plaats op vrijdag 31 mei en zaterdag 1 juni.

Zeist - 06.05.2013

Louis van Gaal reikt Gouden Stier uit aan beste Jupiler League speler Jack Tuyp

Bondscoach Louis van Gaal heeft vandaag de Gouden Stier voor beste speler van de Jupiler League in het seizoen 2012/2013 uitgereikt aan Jack Tuyp. De Volendam-spits ontving nog een tweede Gouden Stier omdat hij met 27 doelpunten competitietopscorer is geworden. Volendam won met Hans de Koning ook in de categorie Beste Trainer. De Gouden Stier voor beste talent ging naar Quincy Promes van Go Ahead Eagles. De Belg Tom van Hyfte van MVV Maastricht won de prijs voor Beste Aanvoerder. Bij de uitreikingbijeenkomst ontving de voltallige selectie van SC Cambuur de officiële kampioensschaal uit handen van Gijs de Jong, manager competitiezaken van de KNVB.

Zeist - 02.05.2013

Bondscoach Louis van Gaal reikt Gouden Stier uit aan beste speler Jupiler League

Op maandag 6 mei maakt bondscoach Louis van Gaal bekend wie de beste speler van de Jupiler League in het seizoen 2012/2013 is. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Ouwehands Dierenpark zullen ook Gouden Stieren worden uitgereikt aan het beste talent, de beste trainer, de topscorer en de aanvoerder van het seizoen 2012/2013. De Gouden Stier Uitreiking wordt gepresenteerd door sportpresentator Humberto Tan. De verkiezing vindt dit jaar voor het vijfde jaar op rij plaats. Naast Louis van Gaal zullen ook Cor Pot (Bondscoach Jong Oranje), Luuk de Jong, Marco van Ginkel en Art Langeler het podium betreden.

Breda - 22.04.2013

Gebouw-T verlegt haar grenzen met Jupiler en bus-express

Poppodium Gebouw-T in Bergen op Zoom gaat haar verzorgingsgebied vergroten. Door samenwerking met het Belgische biermerk Jupiler en het vervoeren van muziekfans met de transferbus T-Express gaat het jonge muziekpodium zich naast de thuisstad nadrukkelijk richten op het gebied Roosendaal, Etten-Leur, Zeeland en Antwerpen.

Zeist - 08.04.2013

Jupiler ook komend seizoen hoofd- en naamgevend sponsor Jupiler League

De Coöperatie Eerste Divisie (CED), belangenbehartiger van alle clubs in de Jupiler League, en Jupiler hebben hun samenwerking verlengd tot en met het seizoen 2013/2014. Met de voortzetting van de hoofd- en naamgevende sponsoring verbindt Jupiler zich voor het achtste seizoen aan de Jupiler League.

Breda - 03.04.2013

Ook komende drie jaar Jupiler bier op Dauwpop en Ribs & Blues

Evenementenorganisatie Ev’Hands en het Belgische biermerk Jupiler hebben hun samenwerking verlengd met drie jaar. Ev’Hands is organisator en uitvoerend producent van diverse festivals in het Oosten van Nederland, waaronder Dauwpop en Ribs & Blues.

Breda - 15.03.2013

Jupiler nieuwe biermerk Bloemendaalse Beachclub FUEL

Bij Beachclub FUEL in Bloemendaal aan Zee stroomt voortaan Jupiler door de tapkranen. Het Belgische pils wordt er voor het eerst geschonken tijdens SUNSET AT THE BEACH, de Grand Opening op eerste paasdag zondag 31 maart. Jupiler gaat een actieve rol spelen bij de feestbeleving in de Beachclub.

Breda - 11.03.2013

Komende jaren Jupiler bier bij Breda Live

Breda Live en brouwer AB InBev hebben een meerjarige overeenkomst gesloten voor het schenken van Jupiler bier op het festival. De vijfde editie van Breda Live vindt dit jaar plaats op zaterdag 6 juli. Het evenement op het Chasséveld trekt jaarlijks 15.000 bezoekers.

Brussel - 05.03.2013

Anheuser-Busch InBev realiseert wereldwijde driejarige milieudoelstellingen

#Brouwer in een Betere Wereld behaalde een toonaangevend wereldwijd waterverbruik van 3,5 hl water per geproduceerde hl, een daling met 18,6% sinds 2009 Energieverbruik per hectoliter wereldwijd met 12% gedaald en koolstofemissies met 15,7% afgenomen Recyclagepercentage van vaste afval- en bijproducten toegenomen tot 99,2%

Breda - 26.02.2013

Jupiler ook komende vier jaar als sponsor verbonden aan Theaterfestival Boulevard ‘s-Hertogenbosch

Theaterfestival Boulevard ’s-Hertogenbosch en het Belgische biermerk Jupiler hebben hun reeds langdurige samenwerking met vier jaar verlengd. Een vruchtbare samenwerking waarbij het mes al jaren aan twee kanten snijdt: het festival biedt een goedpodium voor de groei van het biermerk in Brabant en voor Theaterfestival Boulevard blijft het mogelijk om een uniek programma te presenteren.

Zeist - 25.02.2013

De strijd om de Bronzen Stier voor beste team van de derde periode

Vanavond staan in de Jupiler League 4 wedstrijden op het programma die allen betrekking hebben op de derde periode. Wie maakt kans op de fel begeerde Bronzen Stier en plaatst zich daarmee automatisch voor de Jupiler Play-Offs?

Helmond - 21.02.2013

Bierbrouwer AB InBev opent nieuw distributiecentrum in Helmond

Vandaag is het nieuwe distributiecentrum van AB InBev te Helmond officieel geopend.Dit gebeurde door de Heer Dewulf en Mevrouw Thakker van AB InBev en door de heer Jacobs van de gemeente Helmond.Vanuit bedrijventerrein Zuid-Oost Brabant zal AB InBev haar klanten in de regio zuidoost Nederland gaan bedienen.

Breda - 19.02.2013

Jupiler komende drie jaar officieel partner van Bevrijdingsfestival Den Haag

Het Belgische biermerk Jupiler is de nieuwe biersponsor van Bevrijdingsfestival Den Haag. Beide organisaties bereikten overeenstemming over een samenwerking tot en met 2015. De afgelopen jaren werd het evenement in nauwe samenwerking met de gemeente Den Haag georganiseerd op het Spuiplein maar omdat het daar uit zijn jasje is gegroeid zal het vanaf dit jaar plaatsvinden op het Malieveld.

Nijmegen - 24.01.2013

N.E.C. en Jupiler starten Pro Supporter Programma op nieuw SV-plein

Zondag 27 januari 2013 gaat voorafgaand aan de wedstrijd N.E.C.-FC Groningen het Pro Supporter Programma van start. Hiermee willen business partner Jupiler en N.E.C. positief fangedrag stimuleren. De officiële start wordt verricht door Burgemeester Bruls en Rob Schevers, voorzitter van de Supportersvereniging op het Supporter Verenigings (SV)-plein.Dit plein is een initiatief van N.E.C. en de Supportersvereniging waar vanaf 1,5 uur voor de wedstrijd supporters welkom zijn om in een sfeervolle ambiance vooruit te blikken op de wedstrijd.

Breda - 24.01.2013

Jupiler nieuwe biersponsor van Dancetour

Grootste dance-event van Nederland ook komend jaar in 12 steden

Dancetour en biermerk Jupiler gaan de komende drie jaar intensief samenwerken om het succesvolle danceconcept verder uit te bouwen. Onder het motto ‘Bringing people together’ is Dancetour in korte tijd uitgegroeid tot het grootste danceplatform van Nederland. In 2013 vinden de evenementen plaats in 12 grote steden, verspreid over heel het land.

Brussel - 14.01.2013

AB InBev kondigt prijsbepaling aan van obligaties

Anheuser-Busch InBev kondigt prijsbepaling aan van 4 000 000 000 USD obligaties, bestaande uit 0,800% obligaties met vervaldag in 2016; 1,250% obligaties met vervaldag in 2018; 2,625% obligaties met vervaldag in 2023 en 4,000% obligaties met vervaldag in 2043.

Zeist - 14.12.2012

Ajacied floreert in Jupiler League

Almere City FC trainer Fred Grim kreeg vanavond de Bronzen Stier voor beste trainer van de tweede periode in de Jupiler League uitgereikt door ex MVV en AZ speler Kenneth Perez. Iliass Bel Hassani (Sparta Rotterdam) en Joey Suk (Go Ahead Eagles) zijn winnaar geworden van respectievelijk de Bronzen Stier voor het beste talent en de beste speler van de tweede periode.

Breda - 10.12.2012

Jupiler komende drie jaar partner van Rotterdam Unlimited

Biermerk Jupiler is tot en met 2015 officieel partner van het nieuwe zesdaagse internationale city-event Rotterdam Unlimited dat komend jaar van 11 tot en met 16 juni plaatsvindt in het centrum van de mondiale stad. Het evenement komt voort uit het succesvolle Zomercarnaval en Dunya Festival en is een bron van vernieuwing op het gebied van muziek, cultuur, kunst, dans, carnaval, letteren, eten en drinken.

Arcen - 04.12.2012

Hertog Jan brengt exclusieve kalender uit

Speciaal voor bierliefhebbers: Hertog Jan 2013 kalender

Hertog Jan brengt speciaal voor liefhebbers een exclusieve 2013 kalender uit. Het is voor het eerst dat Hertog Jan zo’n bijzondere jaarkalender uitbrengt. Met prachtige fotografie die de kalender de smaakvolle warmte geeft die zo typerend is aan Hertog Jan. Liefhebbers krijgen de kalender gratis bij aankoop van een sixpack Oerblond. De kalender is vanaf nu beschikbaar, tot en met januari 2013.

Rotterdam - 09.11.2012

Jupiler League en Comsave introduceren Periode Seizoenkaart

De Jupiler League introduceert samen met Comsave de periode seizoenkaart. MKB ondernemers die vanaf nu via Comsave overstappen naar een Ziggo Zakelijk abonnement krijgen de unieke mogelijkheid om alle thuiswedstrijden van hun favoriete Jupiler League club in een bepaalde periode te bezoeken.

Breda - 30.10.2012

Regio Breda en AB InBev starten bewustwordingsactie in sportkantines

Regio Breda en bierbrouwer wijzen in project ‘Blijf fris, ook na de derde helft’ op de gevaarlijke combinatie alcohol en verkeer

Bierbrouwer AB InBev gaat samen met GGA regio Breda bezoekers van sportkantines bewuster maken van de gevaren van de combinatie alcohol en verkeer. Met het project ‘Blijf fris, ook na de derde helft’ worden teamsporters in Breda en omstreken gewezen op de gevolgen van onverantwoorde alcoholconsumptie. De campagne start op 3 november en de organisatie en uitvoering is in handen van GGA regio Breda.

Zeist - 07.10.2012

Stem vanaf vandaag op de beste speler van de eerste periode

De hoofdtrainers en aanvoerders uit de Jupiler League hebben al een selectie gemaakt van alle spelers in de Jupiler League en hebben gezamenlijk vier spelers genomineerd voor de bronzen stier in de categorie beste speler.

Emmen - 05.10.2012

Nu al spectaculaire finale in de Jupiler League

Het seizoen heeft pas acht speelrondes erop zitten maar de spanning rondom het winnen van de allereerste periodetitel van dit seizoen hangt al weken boven de Jupiler League en heeft supporters vanavond tot de allerlaatste seconde op het puntje van hun stoel laten zitten

Breda - 21.09.2012

AB InBev focust tijdens Be(er) Responsible Beat op bewustwording verantwoorde alcoholconsumptie

Eén dag in het jaar extra focus op verantwoorde alcoholconsumptie: middels een echte lunchparty ondersteund door een DJ, verschillende alcoholvrije producten, een gezonde en maatschappelijke lunch en beweging verzorgd door Teamplay@NAC

Amsterdam - 09.08.2012

Country Director Manisha Thakker opent beurs

AB InBev viert start nieuw seizoen Jupiler League

Om de start van het nieuwe Jupiler League seizoen te vieren, had Manisha Thakker, Country Director Nederland, vandaag de eer om de handel te openen.

Zeist - 06.08.2012

Jupiler League samenvattingen komend seizoen zaterdagmiddag 18.00 uur op RTL 7

Vrijdag 10 augustus gaat het Jupiler League seizoen 2012-2013 van start. Waar de samenvattingen afgelopen seizoen op vrijdagavond op RTL 7 uitgezonden werden, zijn deze komend seizoen wekelijks op de zaterdagmiddag om 18.00 uur te zien.

Brussel - 31.07.2012

Anheuser-Busch InBev publiceert resultaten voor het tweede kwartaal en de eerste helft van 2012

Nijmegen - 27.07.2012

Jupiler ook komende vijf jaar biersponsor van N.E.C. Nijmegen

De Gaanderij omgedoopt tot Jupiler Lounge

Eredivisieclub N.E.C. Nijmegen en biermerk Jupiler hebben hun sponsorovereenkomst verlengd tot en met 2017. De samenwerking met de bierbrouwer dateert al vanaf 1952. Naast het schenken van bier richt het partnership zich vooral op het actief betrekken van supporters en zakelijke relaties bij de club. Zo krijgt de business ontmoetingsruimte De Gaanderij met ingang van het nieuwe voetbalseizoen de naam Jupiler Lounge en werkt de bierbrouwer samen met N.E.C. aan het programma ‘Amateurclub van de Week’.

Amsterdam - 05.07.2012

Ajax sluit partnership met Jupiler

Amsterdam, 5 juli 2012: Ajax en Jupiler hebben overeenstemming bereikt over een samenwerkingsverband. Het contract met het biermerk gaat in per 1 augustus aanstaande en loopt tot en met 30 juni 2015, met de wederzijdse intentie om de overeenkomst met nog twee jaar te verlengen.

Breda - 05.07.2012

Hoegaarden 0,0 presenteert nieuwe Bourgondische Perfect Serve

Alcoholvrij bier hoort er helemaal bij

Culiconsultant Kevin Strubbe presenteert samen met TV-kok Robert Verweij bij Rosa & Rita in Amsterdam de nieuwe Perfect Serve van Hoegaarden 0,0 witbier. De tijd is rijp om alcoholvrij witbier op een nieuwe, Bourgondische en hoogstaande wijze te presenteren zo blijkt uit onderzoek* dat onder bierdrinkers via Survey Monkey is gehouden. Bijna 80% van de respondenten zou zich geen enkele situatie kunnen voorstellen waarop men zich zou schamen om een alcoholvrij witbier te bestellen. De nieuwe Perfect Serve vormt de aftrap van de Hoegaarden 0,0 Smaaktour waarin deze nieuwe alcoholvrije bierbeleving centraal staat.

Arcen - 27.06.2012

‘Gerard on Tour’ start 29 juni

Proeverijen bij finalisten Vriendenkring Hertog Jan

Meesterbrouwer Gerard van den Broek gaat een tour maken langs de finalisten van de ‘verkiezing Vriendenkring Hertog Jan-café 2012’. Elke maand is een andere ‘vriend’ aan de beurt. Gerard bijt vrijdag 29 juni het spits af bij café ’t Stulpke in Uden.

Den Haag - 25.06.2012

Jupiler komende vijf jaar sponsor Parkpop

Bierbrouwer Jupiler is ook de komende vijf jaar hoofdsponsor van het Haagse Parkpop, één van Europa’s grootste gratis popfestivals, dat jaarlijks op de laatste zondag van juni plaatsvindt in het Zuiderpark in Den Haag. Op zondag 24 juni ondertekenden Guus Dutrieux, directeur van Parkpop organisator Ducos Productions, en Frank Etman, events manager van Jupiler, het nieuwe contract.

Arcen - 19.06.2012

Hertog Jan Brouwerij uitgeroepen tot ‘Best gewaardeerd Dagje uit van Limburg’

De Hertog Jan Brouwerij in Arcen is uitgeroepen tot ‘Best gewaardeerd Dagje uit’ van de provincie Limburg. Hier zijn we natuurlijk ontzettend trots op!

Breda - 05.06.2012

AB InBev viert haar vierde World Environment Day

West-Europese initiatieven besparen duizenden tonnen CO2 emissie

AB InBev vierde vandaag haar vierde World Environment Day (WED) binnen al haar wereldwijde vestigingen. WED is een initiatief vanuit het Milieuprogramma van de Verenigde Naties en vond dit jaar voor de vierde keer plaats. De jaarlijkse WED is voor AB InBev een belangrijk middel dat bijdraagt aan de belofte om de impact op het milieu te verkleinen (de derde pijler binnen onze droom: ‘ Beste Bierbrouwer in een Betere Wereld’). In West-Europa concentreerden de medewerkers van AB InBev zich op het verminderen van CO2 emissie door autobanden en vrachtwagenbanden op de juiste spanning te brengen. Gedurende deze dag werden medewerkers geïnformeerd over de optimale bandenspanning. Daarnaast konden ze hun banden laten testen en indien nodig op spanning laten brengen. Hiermee kan AB InBev liters brandstof en duizenden tonnen CO2 emissie per jaar besparen.

Arcen - 25.05.2012

Hertog Jan Grand Prestige wint award!

Maak kennis van de Grand Prestige door deel te nemen aan de vaderdagactie.

In het eerste weekend van mei heeft in Boulder (Colorado) de World Beer Cup plaats gevonden. Deze 9de editie van de World Beer Cup gaf 799 brouwerijen, uit in totaal 54 landen, de mogelijkheid om hun bier te presenteren. In totaal waren er 95 verschillende bier categorieën, waarbij er in elke categorie plaats was voor een gouden, zilveren of bronzen medaile.

Zeist - 21.05.2012

Spectaculaire afsluiting Jupiler League seizoen

In een uitverkocht stadion hebben gister maar liefst 14.700 supporters Willem II de Gouden Stier zien winnen als winnaar van de Jupiler Play-Offs 2012.

Noordwijk - 03.05.2012

EERSTE VROUWELIJKE GOUDEN STIEREN WINNARES JUPILER LEAGUE

Na een spannend seizoen zijn de Gouden Stieren vandaag uitgereikt.

De Gouden Stieren in de Jupiler League van het seizoen 2011/2012 zijn vandaag na een spannende race uitgereikt. Zeer verrassend dit jaar was de nieuwe Gouden Stier voor de vrijwilliger van het jaar.

Zeist - 27.04.2012

Koninklijk bezoek bij Jupiler League Gouden Stier Uitreiking

Niemand minder dan Z.K.H. Pieter-Christiaan van Oranje zal tijdens de vierde editie van de Jupiler League Gouden Stier Uitreiking een stier uitreiken in een volledig nieuwe categorie.

Breda - 26.04.2012

Jupiler staat komende zomer achter Oranjefan met EK Supportersshirt

• Grootschalige‘shirtje ruilactie’tijdens Koninginnedag in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. • Derde keer dat het Belgische biermerk het Oranje legioen op grote schaal steunt tijdens eindtoernooi.

Jupiler lanceert op 30 april tijdens Koninginnedaghaarnieuwe EK Supportersshirt met een grootschalige ‘shirtje ruilactie’in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Consumentenkunnen in het centrum van de steden hun shirtje ruilen voor het nieuwe oranje Jupiler EK Supportersshirt.

Zeist - 24.04.2012

Wildcard Jupiler League Gouden Stier Uitreiking

Nieuw in de vierde editie van de Jupiler League Gouden Stier Uitreiking is de wildcard in de categorie “Beste Speler seizoen 2011-2012”.

Breda - 20.04.2012

LEAN AND GREEN AWARD STIMULANS VOOR AB INBEV

Brouwer wil externe partijen betrekken bij duurzaamheidsinitiatieven om gezamenlijke impact te vergroten

Bierbrouwer AB InBev, brouwer van onder andere Hertog Jan, Jupiler, Dommelsch, Hoegaarden en Leffe, heeft de Lean and Green Award 2012 in ontvangst mogen nemen. De award, die jaarlijks door het Connektprogramma ‘Duurzame Logistiek’ wordt uitgereikt, is een beloning voor bedrijven die zich inzetten om hun logistieke proces te verduurzamen.

Noordwijk - 18.04.2012

De Hotels van Oranje en AB InBev slaan handen ineen

Sinds 1 maart 2012 hebben de Hotels van Oranje, een van Nederlands meest toonaangevende 5***** Hotels en AB InBev, ’s werelds grootste bierbrouwerij besloten om een samenwerkingsverband aan te gaan. De biermerken van AB InBev hebben dezelfde karakteristieken en uitstraling als de Hotels van Oranje. Hoogstpersoonlijk, passie, maar ook vriendschap en fun staan centraal voor allebei.

Breda - 16.04.2012

Dommelsch fleurt de schappen op!

Dommelsch kleurt oranje ter ere van Koninginnedag en het EK Voetbal 2012

Met Koninginnedag en het EK Voetbal in het vooruitzicht kan het oranjegeluk de komende maanden niet op. Dommelsch doet hier nog een schepje bovenop en lanceert de speciale ‘Dommelsch Orange Can’. Vanaf 23 april kleuren de winkelschappen tijdelijk oranje ter ere van deze feestelijke aangelegenheden.

Zwolle - 13.04.2012

Bijzondere lancering Jupiler campagne toont grote ambities voor 2012

• Jupiler lanceert ‘Jupiler Big Times’-campagne met verrassende stunt voor supporters FC Zwolle • Jupiler snelst groeiende biermerk in Nederland, met grote ambities voor 2012

Zeist - 09.04.2012

Helmond Sport verzekert zich met vierde periodetitel van Jupiler Play-Offs

Na een spectaculaire middag heeft Helmond Sport de laatste Bronzen Stier voor beste team in de wacht gesleept. Hiermee verzekert Helmond Sport zich van deelname aan de Jupiler Play-Offs.

Nederland - 06.04.2012

250 activiteiten in Week van het Nederlandse Bier

AB InBev doet mee met Hertog Jan en Dommelsch

Van 10 tot en met 20 mei 2012 vinden in heel Nederland nu al 250 bieractiviteiten plaats. In de Week van het Nederlandse Bier zorgen brouwerijen, cafés, restaurants en slijterijen dat de bierliefhebber op brede schaal kennismaakt met de Nederlandse biercultuur. Alle activiteiten zijn weergegeven op de website www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Breda - 03.04.2012

Dinee Café DE KEMPEN in Knegsel is het beste Vriendenkring Hertog Jan Café van 2012

Dinee Café De Kempen in Knegsel heeft de verkiezing ‘Vriendenkring Hertog Jan Café 2012’ gewonnen. Ondernemers Bart en Gertie Imming (broer en zus) ontvingen de hoofdprijs – de Zilveren Afschuimer en een rol in de nieuwe Hertog Jan commercial – uit handen van Hertog Jan meesterbrouwer Gerard van den Broek. Dit gebeurde tijdens de Vriendenkring Hertog Jan Dag bij Satelliet Meubelen in Breda.

Deventer/Arcen - 26.03.2012

Opening nieuwe, compleet in Hertog Jan stijl verbouwde Dinee Café De Kempen

Gerard van den Broek opent het in Hertog Jan stijl verbouwde eetcafé

Afgelopen vrijdag 23 maart werd het nieuwe, compleet in Hertog Jan stijl verbouwde Dinee Café De Kempen in Knegsel feestelijk geopend. De enige echte brouwmeester Gerard van den Broek opende deze speciale gelegenheid. Traditiegetrouw werd het eerste vat seizoensbier bij een lid van de Vriendenkring aangebroken. Dit jaar was het vernieuwde Dinee Café De Kempen de gelukkige!

Breda - 21.03.2012

Leffe Lentebier, geraffineerd en licht fruitig

Wat is er aangenamer dan de eerste lentedagen in te luiden met een bier met een typische unieke lentesmaak? Leffe dacht er net zo over en verrast opnieuw alle bierliefhebbers met een innovatie die tegelijk verfrissend en karaktervol is: Leffe Lentebier. Leffe Lentebier is herkenbaar aan zijn fruitige smaak, met een delicaat parfum, gekruid met kruidnagel en vanille, in combinatie met een vleugje caramel. Het bier heeft een licht zoete doch bittere smaak. Leffe Lentebier heeft een alcoholpercentage van 6,6% en is oranjerood van kleur.

Zeist - 16.03.2012

Wolf en Gorilla reiken Bronzen Stieren uit

Het regende vanavond Bronzen Stieren op het Kasteel in Rotterdam waar Iliass Bel Hassani (Sparta), Michel Vonk (Sparta) en Erik Quekel (Helmond Sport) respectievelijk de Bronzen Stieren voor beste talent, beste trainer en topscorer van de derde periode in de Jupiler League seizoen 2011-2012 in ontvangst mochten nemen. In Apeldoorn ontving Danny Hoesen (Fortuna Sittard) de Bronzen Stier voor beste speler.

Arcen - 14.03.2012

Vriendenkring Hertog Jan 2012: de finalisten zijn bekend!

De tien finalisten voor de verkiezing Vriendenkring Hertog Jan-café 2012 zijn bekend. De genomineerden voor de titel zijn geselecteerd op basis van een publieksstemming, een mystery visit en hun Hertog Jan speciaalbierverkopen.

Zeist - 06.03.2012

Supporters bepalen Bronzen Stier winnaar beste speler derde periode Jupiler League

De hoofdtrainers en aanvoerders van de Jupiler League hebben een selectie gemaakt van alle spelers in de Jupiler League en hebben gezamenlijk vier spelers genomineerd voor de bronzen stier in de categorie beste speler uit de derde periode.

Breda - 24.01.2012

Jupiler voor de tweede keer op rij aan kop in populariteitsbarometer

Het merk Jupiler, van AB InBev, gaat er voor de tweede jaar op rij met de hoofdprijs vandoor in de jaarlijkse Brand Momentum van Euro RSCG Nederland. Dit is een barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland. Ook AB InBev’s merk Hertog Jan laat goede vertrouwensscores zien.

Breda - 06.01.2012

Winactie: uniek concert Tiesto

Maak kans op een exclusief en intiem concert Tiësto, Hardwell en R3HAB tijdens Cultuurnacht Breda

AB InBev steunt dit jaar als partner de Cultuurnacht en koppelt daaraan direct een unieke actie. Kaarten voor het exclusieve concert van Tiësto, Hardwell en R3HAB zijn verkrijgbaar via een winactie van Jupiler en Dommelsch.

Breda - 20.12.2011

Jaarlijkse benefietwedstrijd Burgemeesterelftal tegen AB InBev

BURGEMEESTERS TEGEN BIERBROUWER: 5-2

De jaarlijkse benefiet-voetbalwedstrijd tussen het Nederlands Burgemeesterelftal en bierbrouwer AB InBev Nederland is geëindigd in een 5-2 overwinning voor de burgemeesters. De wedstrijd is op zondag 18 december gespeeld bij Willem II in Tilburg.

Breda - 19.12.2011

BN’ers eren Bronzen Stieren

Niemand minder dan Jan Smit heeft vanavond in Volendam de Bronzen Stier voor topscorer uitgereikt aan Jack Tuyp. Daarnaast is FC Zwolle als grote winnaar uit de bus gekomen. Zij hebben namelijk de Bronzen Stier voor beste speler en beste trainer in de wacht gesleept.

Breda - 14.12.2011

AB InBev heeft voedsel verzameld en gedoneerd voor de Voedselbank Breda

AB InBev heeft vanaf 5 december tot en met maandag 12 december in Breda een inzamelingsactie gehouden voor de Voedselbank Breda. De inzameling maakt deel uit van de droom om “het Beste Bierbedrijf in een Betere Wereld” te worden en is onderdeel van het “Better World” programma.

Breda - 12.12.2011

FC Den Bosch wint tweede periodetitel na zinderende eindstrijd

Na een spectaculaire avond heeft FC Den Bosch de tweede Bronzen Stier voor beste team in de wacht gesleept. Met de winst op FC Eindhoven hebben de Bosschenaren zich verzekerd van een plek in de Jupiler Play-Offs.

Amsterdam - 01.12.2011

Pickle Factory het nieuwe bureau van Hertog Jan

Pickle Factory heeft het strategische account van Hertog verworven. Na een succesvolle social media campagne ontwikkelde Pickle Factory een campagnestrategie waarin liefde voor bier centraal staat en won daarmee het account. Vanaf begin 2012 zullen de eerste nieuwe uitingen te zien zijn, waaronder in elk geval een social media platform, nieuwe TV commercials, online advertising en POS materiaal.

Amsterdam - 01.12.2011

Pickle Factory het nieuwe bureau van Hertog Jan

Pickle Factory heeft het strategische account van Hertog verworven. Na een succesvolle social media campagne ontwikkelde Pickle Factory een campagnestrategie waarin liefde voor bier centraal staat en won daarmee het account. Vanaf begin 2012 zullen de eerste nieuwe uitingen te zien zijn, waaronder in elk geval een social media platform, nieuwe TV commercials, online advertising en POS materiaal.

Breda - 30.11.2011

RIJ ALCOHOLVRIJ IN BREDA

Partijen werken samen om alcoholvrij rijden in Breda te stimuleren.

In Breda loopt van 26 november tot 22 december de campagne ‘Rij alcoholvrij, hoe ga jij naar huis?’ Politie Midden en West Brabant, Veilig Verkeer Nederland afdeling Breda, AB InBev, Peutax en Gemeente Breda willen met deze campagne het aantal alcoholongevallen onder autobestuurders terugdringen.

Leiden - 04.11.2011

Zuipen, slempen en kroegjool

Student-bestuurders bijeen over verantwoord alcoholgebruik

Bestuurders van vrijwel alle studentenverenigingen zijn vrijdag 4 november bij elkaar gekomen om het sociëteitsbeleid te bespreken ten aanzien van verantwoorde alcoholconsumptie op studentensociëteiten. “We merken dat er in de laatste 10 jaar weinig incidenten plaatsgevonden hebben op sociëteiten. Het is belangrijk om deze trend te blijven stimuleren” aldus Jan Boers, voorzitter van de Landelijke Kamer van Verenigingen (LKvV).

Breda - 23.10.2011

AB INBEV LANCEERT HET FAMILY TALK PROGRAMMA

AB InBev heeft vandaag het Family Talk programma geïntroduceerd dat drinken door kinderen probeert te voorkomen door het aanmoedigen van open en eerlijke communicatie tussen ouders en hun kinderen. Het programma werd tijdens de tweede Global Beer Responsible Day van AB InBev gelanceerd in meer dan 20 markten. De werknemers van InBev Nederland bezochten vandaag verschillende supermarkten en het pretpark Walibi om consumenten te informeren over het Family Talk programma, die online te vinden is op www.familytalkonline.nl. Ook werden de bezoekers van de brouwerij in Arcen geinformeerd over het programma.

Nederland - 13.10.2011

Hertog Jan nodigt Nederland uit om bier te proeven

De proeverij is begonnen

Hertog Jan De Proeverij is begonnen. In de maanden juni en juli kunnen bierliefhebbers in geselecteerde Vriendenkring Hertog Jan-cafés de nieuwe bieren: Hertog Jan X en Hertog Jan Y, proeven.

Breda/Acren - 13.10.2011

Hertog Jan Oerblond TV commercial vanaf 14 oktober 2011 te zien

De commercial van het nieuwe bier van Hertog Jan ‘Oerblond’ is vanaf 14 oktober te zien op de nationale televisie. Deze commercial maakt onderdeel uit van de campagne ‘de proeverij’. Café Beekman & Beekman te Deurne is het decor geweest en is uitgekozen vanwege het interieur, passende karakter en de geweldige ambiance.

Breda - 06.10.2011

AB InBev benoemt Manisha Thakker tot Country Manager Nederland

AB InBev heeft vandaag bekend gemaakt dat Manisha Thakker met onmiddellijke ingang benoemd is tot Country Manager Nederland. Zij zal aantreden als bestuurder van InBev Nederland alsmede als Commercieel Directeur. Ze volgt hiermee Remco Boerefijn op, die per 30 september AB InBev heeft verlaten. Manisha Thakker was al eerder in Nederland succesvol voor AB InBev, eerst als Marketing Directeur Nederland en later als Horeca Directeur.

Zandvoort/Arcen - 03.10.2011

Gerard van den Broek bezorgt eerste fust herfstbock in Zandvoort

PRIMEUR HERTOG JAN HERFSTBOCK VOOR CAFE KOPER IN ZANDVOORT

Fred Paap en Maaike Koper van café Koper in Zandvoort hebben het allereerste fust Hertog Jan Herfstbock 2011 mogen aanslaan. Meesterbrouwer Gerard van den Broek is na de opening van het Herfstbock seizoen door de Nederlandse Brouwers doorgereden naar Zandvoort om te proosten met dit zeer gewaardeerd lid van de Vriendenkring Hertog Jan

Zeist - 30.09.2011

FC Zwolle trekt aan het langste eind

Door het verlies van FC Eindhoven in Maastricht en de winst van FC Zwolle op Telstar weet FC Zwolle in de laatste wedstrijd van de periode de koppositie van FC Eindhoven over te nemen. Met het behalen van de allereerste periodetitel wint FC Zwolle ook de allereerste Bronzen Stier van het seizoen.

Breda - 28.09.2011

AB INBEV VERLEENT LICENTIE AAN STICHTING

AB InBev heeft afgelopen vrijdag aan de Stichting Erfgoed Bierbrouwerij De Drie Hoefijzers een recht van licentie op het gebruik van het merk “Drie Hoefijzers” verleend voor het bewaren en bewaken van het erfgoed van de voormalige Drie Hoefijzersbrouwerij. Hierbij valt onder meer te denken aan het gebruik van het merk als naam voor de Stichting, voor de inrichting van een Brouwerskamer in de voormalige Drie Hoefijzers brouwerij of op een andere passende locatie in de gemeente Breda.

Wilt u op de hoogte blijven van onze persberichten, dan kunt u zich hier inschrijven.

* Verplichte velden

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met

AB InBev Nederland: Kim Vogten, Manager Corporate Affairs (076-5252074).


Anheuser-Busch InBev © 2017